Антимонопольний комітет відкрив справу проти Київстар, Vodafone та Lifecell

Кілька місяців тому мобільні оператори  Київстар, Vodafone і lifecell зменшили термін дії низки тарифних планів з місяця до 4 тижнів — через це багатьом абонентам передплаченого зв’язку доведеться оплачувати послуги не 12, а 13 разів на рік.

Державна уповноважена Антимонопольного комітету України Марія Процишен повідомила у Facebоok:

Дослідження питання розрахункового періоду за послуги рухомого (мобільного) зв’язку — 4 тижні.
У своїх поясненнях Оператори заявили, що законодавством розрахунковий період в один місяць встановлений саме щодо абонентної плати і вказали, що в них є інший різновид плати – «плата за пакет послуг», тому таке нормативне обмеження не поширюється щодо їх нових тарифних планів. Так, зокрема, було зазначено, що «поняття плати за послугу має іншу правову природу, ніж абонентна плата».

Проте, як було з’ясовано, в Умовах/Порядку надання телекомунікаційних послуг/Умовах користування мережами мобільного зв’язку кожного з Операторів, які вони затверджували своїми внутрішніми наказами, у розділах «Термінологія» згадується саме «Абонентна плата», що не вписується в логіку описану в поясненнях кожного з операторів. Окрім того, окремі Оператори навіть у своїй комунікації про запровадження 4-тижневого розрахункового періоду писали напроти платежу – «абонплата».

Термінологія встановлена в Умовах/Порядку говорить нам про наступне:

Київстар: Пакетний тарифний план – Тарифний план, що передбачає наявність Абонентної плати. Тарифний план – сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві Оператором щодо вартості, умов та обсягу надання певних Послуг. Абонентна плата – фіксований платіж, який встановлюється Оператором за доступ до Мережі та\або до однієї чи декількох Послуг та стягується незалежно від факту отримання послуг.

Водафон Україна : Тарифний план – сукупність пропозицій Оператора, запропонована Абонентові щодо вартості, умов, та обсягу надання певних Послуг. Розрахунковий період – один календарний місяць, протягом якого абоненту надається Послуга. Початком періоду є момент фактичного підключення абонента або списання абонплати за Послугу.

Лайфселл: Вартість пакета послуг (абонплата) – вартість телекомунікаційних послуг, що нараховуються Абоненту за відповідним пакетом послуг для користування на певний період. Тарифний план (тариф) – сукупність пропозицій, запропонованих споживачеві Оператором, щодо вартості, умов та обсягу надання певних послуг.

Зважаючи на вищенаведене та спірність питання щодо відповідності принципам добросовісної конкуренції факту встановлення 4 –тижневого розрахункового періоду, а також комунікації окремих операторів щодо його запровадження було прийнято рішення про відкриття справ проти компаній Київстар, Водафон Україна та Лайфселл за ознаками порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, — повідомила Марія Процишен.