Компанія Unilever завершила продаж свого бізнесу в Росії
Найбільший виробник товарів повсякденного попиту Unilever завершив продаж бізнесу в Росії та Білорусі, повідомляє російська служба Радіо Свобода з посиланням на пресслужбу компанії.
Бізнес компанії переходить групі «Арнест» Олексія Сагала, яка, зокрема, виробляє засіб для боротьби з комахами «Дихлофос» та лаки для волосся.
10 жовтня сторони офіційно повідомили про закриття угоди, але її суму не розкрили. Раніше вартість російського бізнесу Unilever оцінювалася в 35-40 мільярдів рублів з урахуванням дисконту. Це приблизно в півтора рази нижче за власну оцінку Unilever на кінець 2022 року – у 900 мільйонів євро.
Російській компанії дістануться виробничі майданчики в Єкатеринбурзі, Омську, Санкт-Петербурзі та Тулі. Новий власник отримає також бренди морозива «Магнат», та кількох косметичних товарів.
Читайте також: Білоруський завод постачав до України добрива з РФ і Білорусі через компанію в ОАЕ – розслідування
У липні 2023 року Національне агентство із запобігання корупції України внесло британську компанію Unilever до переліку «міжнародних спонсорів війни».
У 2022 році після нападу Росії на Україну Unilever призупинила постачання продукції на російський ринок та експорт товарів із території країни. Концерн обіцяв продовжувати постачати росіян засобами особистої гігієни та продуктами, які виробляють на місцевих заводах. Влітку 2023 року гендиректор холдингу Хайн Шумахер оголошував, що компанія намагається продати свої російські активи, але поки що не знайшла «життєздате рішення».
2023 року «Арнест» викупив російський бізнес нідерландської пивоварної компанії Heineken офіційно за один євро, отримавши у власність сім заводів у Росії.
Читайте також: На Харківщині ЗСУ фіксують збільшення використання снарядів з Північної Кореї
У квітні 2023 року Володимир Путін підписав указ, який фактично дозволяє націоналізувати активи іноземних компаній у Росії. Згідно із заявами у Кремлі, документ розробили у відповідь на вилучення в рамках санкцій російських активів за кордоном.
Для виходу з ринку компанії з «недружніх країн» повинні зробити 50-відсоткову знижку на активи, що продаються, а також заплатити 15-відсотковий додатковий внесок до російського бюджету.
За даними Reuters, до початку 2024 року іноземні компанії втратили від виходу з російського ринку більше ніж 107 мільярдів доларів. Загалом після російського вторгнення на територію України свою діяльність згорнули понад півтори тисячі компаній.